logo-mini
Panoramy, STREET VIEW i wirtualne wycieczki

Panoramy, STREET VIEW i wirtualne wycieczki

Google Street ViewRekomendacja

Posiadam status Rekomendowanego Fotografa Google.

svtrusted-pl

Oznacza to, że świadczymy usługi najwyższej jakości, co zostało potwierdzone przez Google. Decydując się na skorzystanie z moich usług otrzymasz w pełni fachową obsługę i 100% satysfakcji z efektów mojej pracy.

Wirtualne wycieczki GOOGLE STREET VIEW

Jak to działa?Google Street View

Wirtualne spacery to tak na prawdę wiele zdjęć sferycznych połączonych ze sobą w odpowiedni układ tak, aby odwiedzający mógł przemieszczać się między nimi, jak gdyby osobiście był w danym miejscu.

Gdzie można zwiedzać wirtualne prezentacje?Korzyści

Bezpłatnym przechowywaniem naszych wirtualnych wycieczek oraz podstawową formą prezentacji zajmuje się Google.

googlestreetview1

Zdjęcia dołączane są do tzw. wizytówki firmy na mapie google. Do naszego lokalu można też „wejść” bezpośrednio z widoku ulicy, z klasycznie rozumianego street view (uwaga! nie każdy fotograf oferuje taką opcję).

Spacery street view działają oczywiście także na urządzeniach mobilnych, takich jak tablety i smartfony.

Wirtualny spacer Street View można także bardzo łatwo umieścić na swojej stronie internetowej, w całości lub fragmentach, albo nagrać i udostępniać w formie filmu.

Wykorzystanie w mediach społecznościowychFacebook

Mimo, że Facebook nie oferuje bezpośrednio funkcjonalności wirtualnych wycieczek Google (cóż, te dwie firmy nie przepadają za sobą :) ), to przy użyciu zewnętrznych narzędzi (darmowe aplikacje na facebooka) można umieścić widok Street View na swoim Fanpage.

Możemy także wykorzystać film, o którym pisałem kilka linijek wyżej, lub pojedyncze zdjęcia sferyczne, które już facebook przyjmuje i prezentuje bez problemu.

Nadal nie jesteś przekonany/a? ZobaczLICZBY

Jak stworzenie wirtualnych spacerów przekłada się na liczbę klientów?

Twoja firma oczywiście będzie postrzegana jako bardziej nowoczesna i podążająca z duchem czasów. Ale nie tylko o to przecież chodzi.

Zapraszam do zapoznania się z przedstawionymi poniżej wynikami niezależnych badań, które przeprowadzono w lipcu 2015 roku.

Pod tym linkiem można znaleźć szczegółowe badania dotyczące zachowań, preferencji i oczekiwań użytkowników dot. zakupów, rezerwacji itp.

Zachęcam także do zapoznania się z przypadkami opisanymi bezpośrednio przez Google. Opisują trzy ciekawe historie firm z różnych branż, które w bardzo prosty sposób przyciągnęły nowych klientów, dzięki zastosowaniu wirtualnych wycieczek.

Promocja restauracji

Promocja firmy produkującej karmę dla psów

Promocja sklepu z meblami i artykułami domowymi

Ile to kosztuje, jak długo to trwa?Czas i koszty

Czas potrzebny na wykonanie zdjęć jest zależny najbardziej od ich ilości. Jeśli planujemy wirtualny spacer złożony z około dwudziestu punktów (w każdym punkcie wykonane jest jedno zdjęcie sferyczne), czas potrzebny na ich wykonanie to około 2 – 2,5 godziny (zależnie od wnętrza i ustaleń dotyczących jakości). Zdjęcia wykonane w technice HDR – o rozszerzonej dynamice tonalnej – są nieco bardziej czasochłonne do wykonania. Dodatkowym aspektem wpływającym na długość sesji jest możliwość zamknięcia lokalu na czas wykonywania zdjęć, bądź wykonanie ich poza godzinami funkcjonowania. Jest to również istotne pod kątem prawnym – wizerunki osób znajdujących się na zdjęciach muszą zostać zamazane, jeśli nie mamy zgody na ich publikację.

Cena wirtualnego spaceru street view w głównej mierze zależy od ilości punktów, w których wykonujemy zdjęcia sferyczne. Każdy punkt, to jeden „przystanek” w naszym wirtualnym spacerze. Im więcej punktów tym bardziej precyzyjne odwzorowanie obiektu. Należy pamiętać, że między punktami w wirtualnych spacerach Google nie może być przeszkód takich jak ściany, meble itp.

Poniżej prezentuję cennik, z którego można obliczyć szacowany koszt pełnego spaceru Street view:


Mikro Mały
Średni Duży
ilość kroków
3-6 7-15 16-30 31-...**
cena za 1 zdjęcie 360st *
59 zł
47 zł
42 zł
39 zł

Ceny podane w tabeli są cenami netto. Oczywiście wystawiam faktury VAT.

*w przypadku zdjęć wykonywanych techniką HDR cenę za jeden punkt należy pomnożyć x 1,3.

**Dla projektów większych niż 35 cena podlega indywidualnemu ustaleniu.

Powyższy artykuł został napisany w oparciu o tekst p. Pawła Tomalki ze strony sprawnymarketing.pl/wirtualny-spacer/

Wirtualna galeria prac Szymona Brodziaka

Jedna z ciekawszych naszych realizacji. Wirtualna galeria, z możliwością kliknięcia poszczególnych zdjęć, które przenoszą bezpośrednio do e-sklepu.

brodziak_mini

Wirtualna wycieczka po Forcie Va w Poznaniu

Udostępniamy nieco rozszerzoną wersję zawierającą kilka ujęć oraz krótki opis, a w sali muzealnej możliwość obejrzenia kilku zdjęć i modelu makiety fortu w 3d! W najbliższym czasie pojawią się kolejne elementy tej wycieczki! Zapraszamy do regularnych odwiedzin i zwiedzania kolejnych fragmentów!

Fort Bonin

Panorama 360 Dziewiczej Bazy - Dziewicza Góra w gminie Czerwonak

Widok z lotu ptaka na ciekawe miejsce dla rodzin z dziećmi i nie tylko. Nietypowe ujęcie labiryntu, widok na wieżę widokową, lasy, miejsce na ognisko… a to wszystko na jednym ujęciu!

dziewicza_male

jak dodać wirtualny spacer do FACEBOOKA

Fanpage na facebooku nie umożliwia (domyślnie) na umieszczenie wirtualnego spaceru, w takiej formie jak np. na Google Maps. Aby jednak móc pochwalić się swoim fanom całym wirtualnym wnętrzem na facebooku wystarczy zastosować kilka prostych kroków, które opisałem poniżej.

1. Wchodzimy na stronę: https://apps.facebook.com/static_html_plus/ i logujemy się na swoje konto na facebooka, z którego zarządzamy fanpejdżem. Następnie klikamy w zielony przycisk „Add static HTML to a page”

1wycieczkafb

2. Następnie należy wybrać fanpage, do którego chcemy dodać wirtualną wycieczkę i kliknąć przycisk „Add page tab”

2wycieczkafb

3. Zostaniemy przeniesieni na stronę, która utworzyła się na naszym fanpage’u. Teraz musimy ją odpowiednio ustawić. Klikamy w zielony przycisk „SetUp tab”.

3wycieczkafb

Zostaniemy przeniesieni na taką stronę:

4wycieczkafb

Zostawmy ją na chwilę.

4. Teraz pora wybrać wirtualną wycieczkę, którą zamieścimy na naszym fanpage. Przenieśmy się zatem na stronę http://maps.google.com i odszukajmy wybraną wizytówkę, która zawiera wirtualne wnętrze. Tam, wybieramy jeden z obrazków, który w prawym dolnym rogu zawiera charakterystyczne, zawinięte strzałki.

5wycieczkafb

Teraz, należy wybrać widok, od jakiego Klient zacznie oglądać nasz virtual tour. Gdy już uzyskamy satysfakcjonujący widok, klikamy w trzy kropki, znajdujące się przy nazwie miejsca i klikamy na opcję „Udostępnij lub umieść zdjęcie:

6wycieczkafb

a w okienku, które się pojawi wybieramy opcję „Umieść zdjęcie” i kopiujemy link z okienka poniżej, rozpoczynający się od

5. Wracamy do strony z punktu 3. Zaznaczamy całą jej treść, kasujemy, a w to miejsce wklejamy naszego linka iframe. Tutaj warto zmienić wartość parametru width z domyślnej, skopiowanej z map google, na 100% (zamiast width=”650″ height=”450″ powinno być width=100% height=”450″  – uwaga na cudzysłowie. Wartość 450 powinna być w cudzysłowie, ale 100% już nie!)

7wycieczkafb

Następnie klikamy w przycisk „Actions” i wybieramy opcję „Edit tab name and image”.

8wycieczkafb

Na otwartej stronie wpisujemy naszą nazwę karty na facebooku i klikamy przycisk po prawej – „Save tab name”:

9wycieczkafb

6. To wszystko! Teraz, można jeszcze ustawić pozycję dodatkowej karty na naszym fanpage. Robimy to z poziomu ustawień na facebooku. Będąc na stronie naszego fanpage klikamy w prawym górnym rogu „Ustawienia”, potem z menu po lewej wybieramy „Edytuj stronę” i tu możemy – chwytając za trzy kreseczki przy nazwie – przeciągać kolejność poszczególnych kart, widocznych na naszym fanpageu.

10wycieczkafb

Efekty widoczne są na stronie głównej naszego fanpejdża:

11wycieczkafb